Huisstijl Hasselt heeft het

Huisstijlgids

De huisstijl is het fundament voor een sterke merkidentiteit en een positief imago voor de stad Hasselt. Ze vormt de leidraad voor iedereen die ‘Hasselt heeft het’ mee vormgeeft. De huisstijl is hét middel om de identiteit van de stad te vatten en uit te dragen. Ons gemeenschappelijk doel is om Hasselt eenvormig, duidelijk en herkenbaar te presenteren. Zo weet iedereen meteen dat een initiatief of project van de Stad Hasselt is.  We zijn pas echt herkenbaar als de huisstijl door iedereen correct en consequent toegepast wordt volgens de richtlijnen in onze huisstijlgids.

Logo

Al onze logovarianten zijn auteursrechtelijk beschermd. De logo's mogen niet gebruikt worden voor commerciële, religieuze, filosofische of politieke doeleinden.Externen mogen de logo's alleen gebruiken na toestemming. Die vraag je aan bij de Dienst Communicatie via communicatie@hasselt.be

Het logo van Hasselt bestaat uit 2 onderdelen: het beeldmerk en de baseline. Deze 2 worden steeds samen gebruikt. De baseline staat verticaal gecentreerd naast het logo. Om de leesbaarheid van de baseline te garanderen mag het logo niet kleiner dan 20mm gezet worden. Dit is 10% van de ware grootte.

Lettertype

Barlow is een modern en eigentijds font met een hoge leesbaarheid. Het is een Open Type googlefont dat bestaat in 3 varianten zodat variatie mogelijk is. Wij gebruiken enkel de Barlow en de Barlow Condensed. We gebruiken dit font voor drukwerk en in de website. De Barlow is geschikt als leesletter en de Barlow Condensed is geschikt voor grote titels en extra informatie in een kleinere lettergrootte. Door het hanteren van een huisstijlfont versterken we de identiteit van de stad Hasselt. We gebruiken Arial voor alle MS Office toepassingen (Word, PowerPoint,...) en voor de e-mail.  Arial is op alle computers (PC +MAC) beschikbaar in 5 gewichten.

Kleuren

De primaire kleuren zijn zwart en wit. Het zijn de hoofdkleuren voor alle administratieve communicatiedragers van de stad Hasselt. Het logo blijft 100% zwart/wit in alle communicatie. Voor teksten kan het zwart in 4 verschillende percentages gebruikt worden: 100%, 75%, 50%, 25%. Wanneer er nood is aan extra accenten en het product en ontwerp het toelaten, kan de primaire kleur gecombineerd worden met secundaire kleuren. Om de kleuren beter af te stemmen met het beeldmateriaal of om tekstblokken, streamers, quotes of kaderstukken te beklemtonen, kan er met 14 secundaire kleuren worden gevarieerd. De secundaire kleuren kunnen in 4 verschillende percentages gebruikt worden: 100%, 75%, 50%, 25%. Zo ontstaat een ruim kleurenpallet.

Contact