Horecabon

Wat

De Horecabon is een initiatief van de Stad Hasselt. In de lente hebben alle Hasselaren een horecabon ter waarde van 5 euro ontvangen in de brievenbus. Met die bon kan je betalen bij deelnemende Hasseltse horecazaken. De bon blijft geldig tot 31 maart 2021.

Deelnemen

Elke uitbater van een horecazaak op het Hasselts grondgebied kan zich inschrijven als deelnemende handelaar. Je zaak aanvaardt de Horecabon als betaalmiddel en krijgt de tegenwaarde volledig terugbetaald door de stad Hasselt. Er worden geen kosten aangerekend aan de deelnemende ondernemer.

Interesse? Registreer je zaak op ons online-voucher-platform. Je wordt vermeld op de deelnamelijst en ontvangt een sticker zodat klanten de deelnemende handelaars meteen kunnen herkennen.

Registreer je zaak als deelnemende handelaar

Terugbetaling

  • Elke waardebon heeft een unieke identificatiecode.
  • Bij ontvangst scan je de bon via de app gelinkt aan het online-voucher-platform van de Stad Hasselt. Vanaf dan verloopt de hele boekhoudkundige verwerking digitaal en volgt maandelijks een automatische uitbetaling.
  • Bekijk alle voorwaarden in het reglement.
horecabon

Van scannen tot uitbetaling: hoe werkt de app?

Stap 0: Installeer de app

  • Klik op de "link" in de aanmeldingsmail en geef toestemming om een snelkoppeling te maken op je startscherm of bureaublad.
  • Deze link geeft je een unieke toegang tot je eigen profiel. Je hebt dus geen usernaam/wachtwoord combinatie nodig. Let dus op aan wie aan wie je deze link doorgeeft!
  • Geef de app toestemming om de camera van je smartphone (toestel) te gebruiken. Anders zal scannen niet mogelijk zijn.

Stap 1 tot 5: Ontvang en scan de bon

  • Elke horecabon heeft een unieke QR-code en een licht glanzende balk onder de code die de authenticiteit ervan bewijst. We raden aan om de bon bij ontvangst meteen te scannen en ook achteraf goed bij te houden om de kans op fouten of misbruik van reeds gebruikte bonnen te verkleinen.
  • Scan de QR-code (stap 2)
  • Als het inscannen gelukt is, zie je op je scherm "Horecabon, succesvol gescand" (stap 3)
  • Als het inscannen niet lukt, zie je het scherm "Helaas, er ging iets mis" (stap 4). Probeer het opnieuw of geef de unieke code manueel in. (stap 5). Lukt het nog steeds niet? Dan is deze bon vermoedelijk al een keer gebruikt en kan je die niet als betaalmiddel aanvaarden.

Stap 6: Betalingsoverzicht

  • De app geeft je een overzicht van het aantal gescande bonnen, het aantal bonnen die nog moeten uitbetaald worden en het aantal dat al werd uitbetaald. Elk uitbetalingsmoment zie je op het overzichtsscherm. (stap 6). Het kan een 14 dagen duren voordat het bedrag effectief op je rekening staat.

Stel hier je vraag of meld een probleem

Wat is je vraag of probleem?

De stad Hasselt zal de gegevens die ze van jou ontvangt enkel en alleen gebruiken in het kader van deze aanvraag en geeft ze alleen door aan derden als dat nodig is voor de afhandeling van je vraag. We bewaren ze niet langer dan nodig voor dit doeleinde. Meer informatie over hoe de stad omgaat met je persoonsgegevens kan je terugvinden in de privacyverklaring

Contact