Family app

Wat

De family-app is een applicatie die je op je smartphone kan downloaden en waarmee je jouw toestel kan verbinden met het televisietoestel van je familielid of vriend(in).

Via deze app kan je persoonlijke boodschappen, video's en foto's naar onze bewoners sturen, die hij of zij op de eigen televisie kan bekijken.

Verder krijg je zicht op de geplande menu's en activiteiten van de komende dagen. 

Family app

Voor wie

Voor alle familieleden, mantelzorgers of vrienden van bewoners van onze woonzorgcentra.

Hoe werkt het

Wil je graag een bericht sturen naar een bewoner van ons woonzorgcentrum?

Neem dan contact op met ons onthaal via 011 88 84 84 of info@hogevijf.be en geef zeker je mailadres door.

Dan ontvang je een e-mail van de afzender 'Family Portal'. Daarin kan je lezen dat je uitgenodigd bent om via de app verbinding te maken met onze bewoner.

Klik in de mail op 'Open Family Portal' en je wordt naar de juiste webpagina geleid.

De code die je ontvangt, behoort toe aan één bepaalde bewoner. Je mag die code ook doorspelen aan andere familieleden.

In de app kan je aangeven of je wil dat jouw berichten enkel door de bewoner of ook door alle andere familieleden bekeken kunnen worden.

Veelgestelde vragen

Hieronder kan je een aantal vragen vinden die reeds door andere familieleden en mantelzorgers werden gesteld in verband met de family app.
Vind je jouw vraag hieronder toch niet terug, neem dan zeker contact met ons op.

  • Met hoeveel familieleden/vrienden kan ik de code delen?
    Je kan de code delen met zoveel mensen als je zelf wil.
     
  • Mijn berichtjes zijn wel zichtbaar voor andere familieleden, maar omgekeerd niet, terwijl de knop wel aanstaat.
    Alle gebruikers waarmee je de app deelt moeten deze functie inschakelen.
     
  • Hoe weten wij of de bewoner de berichtjes heeft gezien/gekregen?
    Momenteel is het voor residenten niet mogelijk om feedback terug te sturen via de app. Er wordt wel gewerkt aan een functie waarbij residenten een duimpje omhoog of omlaag kunnen geven.
     
  • Welke bestandtypes worden ondersteund? Sommige oudere filmpjes lukken niet om te uploaden.
    Alle gangbare formaten worden ondersteund. Indien je toch problemen hebt met een filmpje te uploaden, neem dan zeker contact met ons op.
     
  • Na hoeveel tijd worden filmpjes/foto's/tekst verwijderd?
    De bestanden worden niet automatisch verwijderd uit de app. Dit kan alleen door de gebruiker in de app.
     
  • Filmpjes en foto's worden vaak 2x getoond: 1x helemaal uitgerekte foto en 1x in het juiste formaat. Kan dit aangepast worden?
    Landscape foto's (horizontale foto's) worden inderdaad 2x weergegeven. Eenmaal met de gegevens door wie deze gepost is, een tweede maal in full screen. Het uitrekken van de foto wordt door de ontwikkelaar bekeken want dit is een foutje in het systeem.
     
  • Kan je de serie zelf versnellen of erin scrollen?
    Je hebt zelf geen invloed op de serie foto's en filmpjes. We willen kijken of we dit naar de toekomst toe wel kunnen integreren.
     
  • Wie kan die opgeladen foto/film in de Family app bekijken binnen HOGEVIJF/het OCMW/Stad Hasselt/het bedrijf dat de Family app geconstrueerd heeft?
    De foto's worden niet aangeboden in de backend van de Family Portal. Behalve de gebruiker en de resident (op zijn TV) heeft niemand rechtstreeks toegang.
     
  • Hoe lang blijft deze foto/film bewaard in de Family portal/Family app/Cloud-service waarvan men gebruik maakt om dit item te tonen?
    Als de gebruiker het mediabestand verwijdert is het ook volledig verwijderd van de Family Portal en kan je het niet recupereren.
     
  • Welke functie heeft deze digitale informatie nog in de map 'verwijderde items'?
    Er worden geen verwijderde items binnen de Family portal en/of app bijgehouden.

Contact