Evenementenplein Kolonel Dusartplein

ma, 31/05/2021

Wil je als verenigingen of onderneming deze zomer een evenement organiseren? Op het Kolonel Dusartplein kan je vanaf 11 juni terecht in onze coronaproof eventlocatie. Je kan voor de organisatie van evenementen gratis gebruik maken van deze infrastructuur op
voorwaarde dat je een aanvraag indient.

 

evenementenplein
Deel deze pagina:

Coronaproof evenementenlocatie

Om evenementen alvast terug mogelijk te maken, bouwt de stad Hasselt het Kolonel Dusartplein om tot coronaproof evenementenlocatie. De infrastructuur wordt gratis ter beschikking gesteld. Het evenementenplein heeft alles in huis voor een goede start van je evenement:

  • omheind plein
  • voldoende sanitaire voorzieningen
  • podium van 10X6m
  • gebruiksklare barcontainer en koelcel
  • infocontainer/hob-unit
  • Aansluitingen voor water en elektriciteit
  • Tafels en stoelen

Interesse? Vul onderstaand webformulier in. Bovendien vraagt de federale overheid dat bij elke evenement de CERM wordt ingevuld. De PDF met een groene kleurcode stuur je door naar evenementen@hasselt.be. Zowel de aanvraag als de CERM is nodig om een toelating voor je evenement te kunnen krijgen.  Bekijk meer

Veelgestelde vragen

  • Licht- en geluidsinstallatie
  • Een verantwoordelijke voor de sanitaire voorzieningen
  • De inzet van vrijwilligers en/of een security om de nodige veiligheidsmaatregelen in acht te kunnen nemen
  • Toiletpapier
  • Handzeep
  • Papieren handdoeken
     
  • De infrastructuur wordt gratis ter beschikking gesteld. Voor en na het evenement zal er een plaatsbeschrijving worden gemaakt. Indien er schade is aan de materialen, zal de aanvrager deze moeten vergoeden.
  • Er wordt 5m³ water en 100 kWh elektriciteit gratis ter beschikking gesteld. Meerverbruik wordt aangerekend volgens de tarieven zoals vastgesteld in het retributiereglement voor prestaties geleverd door de stedelijke uitvoeringsdienst
    • Verbruik: aanrekening op basis van de werkelijk verbruikte hoeveelheid elektriciteit aan € 0,25,- /kWh.
    • Verbruik: aanrekening op basis van de werkelijk verbruikte hoeveelheid water (inclusief de kost voor lozing en zuivering) aan € 6,5/m
  • Afvalcontainers worden gratis ter beschikking gesteld. Evenementenafvalzakken dienen te worden aangekocht op de Centrale Werkplaatsen of op 't Scheep aan 3,40 euro/zak. Voor ander afval gelden de tarieven zoals vastgesteld in het retributiereglement voor prestaties geleverd door de stedelijke uitvoeringsdienst.   
  • Een organisator van een evenement of activiteit, zowel professionele organisatoren als verenigingen, vzw’s  of scholen
  • De lokale horeca

Een evenement organiseer je volgens de richtlijnen van het ministerieel besluit en mits het invullen van een Covid Event Risk Model (CERM).    

  • Je dient je aanvraag ten minste 2 weken voor aanvang van het evenement in. Na het indienen is een doorlooptijd van 2 weken voorzien, waarbinnen het college van burgemeester en schepenen zal oordelen over je aanvraag. We zetten alles in het werk om je zo snel mogelijk een goedkeuring te bezorgen zodat de organisatie en communicatie optimaal voorbereid kan worden.
  • Zijn er meerdere aanvragen voor éénzelfde datum? Dan krijgen lokale organisatoren voorrang.

 

  • Elke aanvrager kan in principe een aanvraag indienen voor maximum 2 opeenvolgende dagen per week. Dit kan je maximum 4 keer gedurende de hele periode herhalen. Uitzonderingen zijn mogelijk indien voldoende gemotiveerd en na goedkeuring van het college van burgemeester en schepenen.

 

  • De evenementenlocatie is voorzien om op te schalen naar een maximum van 1.000 bezoekers, rekening houdend met de geldende coronamaatregelen. Vanaf 9 juni zullen evenementen buiten kunnen plaatsvinden met 400 personen, zittend op veilige afstand van elkaar. De federale overheid moet dit aantal nog definitief bevestigen in een nieuw ministerieel besluit.

 

  • De coronamaatregelen op datum van je activiteit hebben steeds voorrang. Standaard geldt categorie 1 (85dbA). Hiervan kan afgeweken worden op vrijdag, zaterdag en feestdagen (11 juli, 21 juli en 15 augustus) na een positieve beoordeling via de evenementenaanvraag.
  • De evenementenlocatie kan doorlopend gebruikt worden vanaf 11 juni tot en met 5 september.
  • De openingsuren zijn volgende:
    • Maandag - Woensdag    12u - 23u
    • Donderdag    16u - 23u
    • Vrijdag    16u - 00u
    • Zaterdag    12u - 00u
    • Zondag    12u - 22u
    • Feestdagen    12u - 00u
  • Het schenken van sterke drank vereist een bijkomende toelating van het college van burgemeester en schepenen, voor gegiste dranken is er geen bijkomende drankvergunning vereist.

Dien een aanvraag in

Aanvrager / verantwoordelijke 1
Aanvrager / verantwoordelijke 2
Evenement
Ik voorzie:
Naam Geboortedatum Band met de organisatie Beroep
Wordt er sterke drank geschonken?

Niet nodig voor gegiste dranken (bier, wijn, cava)

Worden er bijkomende eet- of drankstanden geplaatst?
Wordt muziek elektronisch versterkt?
Welk maximum geluidsniveau wil je hanteren?
Achtergrondmuziek
Een meettoestel is verplicht. Max. 95dB

Privacy

De stad Hasselt zal de gegevens die ze van jou ontvangt enkel en alleen gebruiken in het kader van deze aanvraag en geeft ze alleen door aan derden als dat nodig is voor de afhandeling van je vraag. We bewaren ze niet langer dan nodig voor dit doeleinde. Meer informatie over hoe de stad omgaat met je persoonsgegevens kan je terugvinden in de privacyverklaring