Wil jij ook deelnemen aan de Hasseltbon of Shoppingzondagen?

Ben jij een ondernemer met een handels- of horecazaak in Hasselt? 
Dan bezorgen we jou graag ook alle nodige info over deze acties. 

Neem jij vandaag al deel aan de Hasseltbon en/of de shoppingzondagen en is jouw zaak niet vindbaar in het overzicht op deze website? 
Dan is er waarschijnlijk iets mis gegaan. Laat ons iets weten via vouchers@hasselt.be en we brengen het graag voor jou in orde.

Veelgestelde vragen: de handelaarsapp

Wie kan er deelnemen aan de Hasseltbon?

Elke uitbater van een handels- of horecazaak op het Hasselts grondgebied kan eraan deelnemen. 
 

Hoe kan ik deelnemen aan de Hasseltbon?

Elke uitbater van een handels- of horecazaak op het Hasselts grondgebied kan zich inschrijven als deelnemende handelaar. Je zaak aanvaardt de Hasseltbon als betaalmiddel en krijgt de tegenwaarde volledig terugbetaald door de stad Hasselt. Er worden geen kosten aangerekend aan de deelnemende handelaar. 

Inschrijven kan via de website: Hasselt vouchers  

Ik heb een link ontvangen in de mail voor mijn toegang tot het platform. Hoe kan ik dit op de home screen van mijn gsm/tablet of computer plaatsen?

Voor IOS-gebruikers:  

Open de link naar de handelaarsapp vanuit de mail. Het startscherm van de voucherapplicatie zal tevoorschijn komen.  
Klik vervolgens onderaan op het middelste icoontje, het blokje met de pijl in.  
Je zal een scherm met keuzemenu krijgen. Hierin kies je voor ‘Zet op beginscherm’. Op deze manier kan je de app op je beginscherm plaatsen en steeds makkelijk terugvinden. 

Voor Android-gebruikers: 

Open de link naar de handelaarsapp vanuit de mail. Het startscherm van de voucherapplicatie zal tevoorschijn komen.  
Normaal gezien zal er een melding tevoorschijn komen met de vraag om de applicatie te installeren. Klik op ‘Installeren’ en dat zorgt ervoor dat de applicatie tevoorschijn komt op je beginscherm. 

Gebeurt dit niet automatisch? 

Klik dan bovenaan in je browser op de 3 puntjes. Vervolgens kan je in het keuzemenu kiezen voor ‘Toevoegen aan het startscherm’. Nog eens klikken op ‘Toevoegen’ en de snelkoppeling is toegevoegd aan je beginscherm. Zo heb je snel toegang tot de applicatie.  

Op de computer: 

Ook hier open je de link naar de handelaarsapp vanuit de mail. Het startscherm van de voucherapplicatie zal tevoorschijn komen.  

Werk je via Microsoft Edge? Dan kan je rechts bovenaan klikken op het icoontje (3 blokjes met een ‘+’-teken) zoals weergegeven op de afbeelding. Vervolgens klik je op ‘Installeren’. Zo wordt er een snelkoppeling op je bureaublad geplaatst naar de applicatie.   
Of je kan hem gewoon toevoegen aan je ‘Favorieten’ in de browser. 

Werk je via Google Chrome? Dan klik je rechts boven aan op de 3 puntjes. Vervolgens klik je op ‘Installeren’. Zo wordt er een snelkoppeling op je bureaublad geplaatst naar de applicatie.   
Of je kan hem gewoon toevoegen aan je ‘Favorieten’ in de browser

Bepaalde info over mijn zaak is veranderd (adres, rekeningnummer,…). Waar kan ik dit aanpassen?

Wanneer er belangrijke gegevens wijzigen van een handels- of horecazaak mag dit steeds doorgegeven worden op het volgende e-mailadres: vouchers@hasselt.be

Je gegevens raadplegen of nakijken kan steeds vanuit de handelaarsapp via de knop ‘Meer’ en vervolgens het menu item ‘Profielgegevens’. 

Hoe kan ik mijn werknemers Hasseltbonnen laten scannen?

Elke eigenaar of manager kan gebruikers toevoegen en wijzigen. In de gebruikersapp klik je hiervoor rechts onderaan op de knop 'Meer’. Vervolgens kies je in het keuzemenu voor ‘Gebruikers beheren’. Tot slot kan je de gebruikers toevoegen en de rechten wijzigen.  

Wanneer je een werknemer wilt toevoegen om enkel te scannen kies je voor de rol ‘Gebruiker’. Dan kan de gebruiker enkel bonnen inscannen en een overzicht bekijken van de bonnen die hij/zij zelf gescand heeft. Deze gebruiker heeft geen zicht op het overzicht van alle scans en uitbetalingen en kan ook niet aan het overzicht van de gebruikers.  

Wat kan mijn werknemer zien in het voucherplatform? Kan hij/zij aan al mijn bewijzen van uitbetaling?

Een werknemer met de rol ‘gebruiker’ kan enkel bonnen inscannen, een overzicht bekijken van de bonnen die hij/zij zelf gescand heeft en heeft toegang tot de support en FAQ’s in geval van technische problemen. Deze gebruiker heeft geen zicht op het overzicht van alle scans en uitbetalingen en kan ook niet aan het overzicht van de gebruikers.  

Ik ben eigenaar van 2 ondernemingen in Hasselt. Kan ik met beide zaken deelnemen aan de Hasseltbon? Kan dit vanuit 1 e-mailadres?

Wanneer je werkt vanuit één e-mailadres, kunnen er verschillende ondernemingen gekoppeld worden aan eenzelfde account. Wanneer je rechts bovenaan op het icoontje klikt komt er een keuzescherm tevoorschijn met ‘handelszaak wisselen’. Hier kan je kiezen voor welke zaak je bonnen wil scannen. 

De handelaarsapp zal steeds automatisch op dit scherm openen om vergissingen te vermijden.

Kan ik de Hasseltbonnen ook ’s avonds scannen? Of kan ik dit door mijn boekhouder laten doen?

Om fraude tegen te gaan is het belangrijk om de Hasseltbon bij het aannemen direct te scannen. Op deze manier kan je zien of de Hasseltbon nog geldig is, nog niet is uitgegeven,...  
Binnenkort zullen er naast de papieren Hasseltbonnen ook digitale portefeuilles in omloop komen, waarin je de papieren Hasseltbon kan omzetten naar een digitale versie. In dit geval moet de bon meteen gescand worden en wordt het belang van direct te scannen ook voor de papieren bonnen nóg groter.  

Waar kan ik terecht als ik de Hasseltbon niet kan scannen?

Indien er zich technische problemen voordoen, kan je altijd contact opnemen via vouchers@hasselt.be. We proberen je dan zo snel mogelijk verder te helpen.  

Bijkomende informatie vind je onder ‘Info & Support’. Je vindt dit in het keuzemenu onder de knop ‘Meer’ rechts onderaan. 

Wanneer worden mijn gescande Hasseltbonnen uitbetaald?

Wanneer je de handelaarsapp opent klik je rechts onderaan op ‘Meer’. Vervolgens kies je in het keuzemenu voor ‘Uitbetalingen’. Hier kan je zowel de uitgevoerde uitbetalingen als de geplande uitbetalingen terugvinden. De uitbetalingsprocedures gebeuren maandelijks en worden steeds opgestart aan het begin van de maand. 

Ik heb een bewijs nodig van de uitbetalingen. Waar kan ik dit bekomen?

Wanneer je de handelaarsapp opent klik je rechts onderaan op ‘Meer’. Vervolgens kies je in het keuzemenu voor ‘Uitbetalingen’. Onder ‘Archief’ kan je dan makkelijk terugvinden welke uitbetalingen reeds uitgevoerd zijn, en de bijhorende factuur hiervoor downloaden. 

Ook vanuit het hoofdmenu onder de knop ‘Dashboard’ kom je op een overzicht terecht waarin onder andere de gescande vouchers en de uitbetalingen terug te vinden zijn.  

Waar kunnen mensen Hasseltbonnen kopen?

De Hasseltbon kan op verschillende manieren aangekocht worden: 

Hoe kan ik mijn deelname aan de shoppingzondagen zichtbaar maken?

Wanneer je de handelaarsapp opent klik je rechts onderaan op ‘Meer’. Vervolgens kies je in het keuzemenu voor ‘Deelname Shoppingzondag’. Met de aan- en uitknop kan je handmatig in- en uitschakelen of je deelneemt aan de shoppingzondag. Dit wordt zo ook zichtbaar op de website voor bezoekers. 

Staat jouw vraag niet in dit overzicht of is de geboden info niet voldoende? Neem dan contact op via vouchers@hasselt.be en we helpen je graag verder.