Vraag, melding of klacht

Vraag, suggestie, compliment of melding

Vul hier het formulier in en wij zoeken uit welke stadsdienst jouw vraag, suggestie, compliment of melding (werklijn) het beste kan beantwoorden. Voorbeelden van een melding:

  • een kapot wegdek, verkeersbord, losliggende stoeptegel of vernieling, 
  • sluikstort of zwerfvuil,
  • vuilniszakken of glas niet opgehaald
  • een verstopte riool;
  • overlast: licht-, geur- en lawaaihinder, ongedierte …
Jouw contactgegevens
Je melding
Over welke locatie gaat jouw melding?
Document
Voeg een foto of document toe

Nur eine Datei möglich.
6 MB Limit.
Erlaubte Dateitypen: gif jpg jpeg png txt pdf doc docx avi.

Nur eine Datei möglich.
6 MB Limit.
Erlaubte Dateitypen: gif jpg jpeg png txt pdf doc docx avi.

De stad Hasselt zal de gegevens die ze van jou ontvangt enkel en alleen gebruiken in het kader van deze aanvraag en geeft ze alleen door aan derden als dat nodig is voor de afhandeling van je vraag. We bewaren ze niet langer dan nodig voor dit doeleinde. Meer informatie over hoe de stad omgaat met je persoonsgegevens kan je terugvinden in de privacyverklaring

Klacht

Ben je ontevreden over de dienstverlening? Ben je bijvoorbeeld onvriendelijk behandeld of heb je geen antwoord gehad op een eerder ingediende melding? Dien dan klacht in via bovenstaand formulier.

Let wel: je klacht is niet ontvankelijk als het gaat over:

  • een vraag tot dienstverlening of eerste spontane melding van een probleem (gebruik hiervoor het meldingsformulier)
  • een materie die buiten de bevoegdheid van stad/OCMW ligt
  • een beleidskeuze, -voornemen en –verklaring
  • een aangelegenheid die voorwerp is van een gerechtelijke procedure
  • inhoud van de regelgeving zelf
  • een aangelegenheid waarvoor een medegedeeld georganiseerd administratief beroep niet is uitgeput of werd aangewend
  • een aangelegenheid waarbij je niet zelf of actueel betrokken bent
  • een feit waarvoor eerder een klacht werd ingediend en die ook eerder werd behandeld
  • Anonieme klachten
  • Klachten die kennelijk ongegrond zijn: wanneer duidelijk is dat er geen fout kan zijn gemaakt door de betrokken dienst.